Vzdělávání k udržitelnosti klade na učitele vysoké nároky, protože se jedná o interdisciplinární a značně složité téma. Cílem této videopřednášky je seznámit lektory a učitele s didaktickými zásadami a ukázat jejich uplatnění v praxi při tvorbě nebo kontrole programů s environmentální tematikou, ať už se jedná přímo o EVVO nebo o vzdělávání k udržitelnosti, klimatu nebo dílčích problematikách. Dodržování didaktických zásad minimalizuje rizika, která u podobně komplexních témat hrozí.
Videopřenáška vychází z publikace Jančaříková, K. a kol. (2022). Didaktické zásady v přírodovědném vzdělání: metodická příručka pro učitele biologie, chemie, fyziky, geografie, informatiky, matematiky a lektory environmentální výchovy. Praha : Vydavatelství Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Podílelo se na ní 16 oborových didaktiků a v roce 2022 získal cenu rektora UJEP.
Jak video citovat:
Jančaříková K. (2024). Didaktické zásady vzdělávání k udržitelnosti [Video file]. Dostupné na https://youtu.be/w5yAid7lVNg.